woensdag 30 september 2015

Sephora Favorites | Give Me Some Lip



Make-up walhalla Sephora brengt geregeld zogeheten value sets uit, die je voordelig laten kennismaken met bestsellers van verschillende merken. Zo zijn er momenteel sets verkrijgbaar met populaire wenkbrauwproducten (Brow Raising Brow Wardrobe), eyeliners (Draw The Line) en primers (Time To Prime). Ik ging zelf voor Give Me Some Lip, een lipvormig roze doosje gevuld met zes uiteenlopende lipproducten. Benieuwd naar de lip smacking goodness inside?




Tarte Amazonian Butter Lipstick in 'Coral Blossom'

Full size 17$



De kleurrijke verpakking van deze Tarte-lipstick springt onmiddellijk in het oog. Dit is meteen ook het enige full size product in deze set. Coral Blossom is een prachtig koraalkleurtje. In de huls lijkt hij heel fel, maar op de lippen is het effect veel subtieler met een mooie maar vrij transparante glanzende koraaltint. Bijzonder draagbaar en helemaal mijn ding, maar misschien enigszins teleurstellend voor wie op een heel dekkend knalkleurtje had gehoopt. Be warned, het is een minty lipstick: hij ruikt naar munt en geeft een heel licht tintelende sensatie op de lippen.

Kat Von D Everlasting Liquid Lipstick in 'Lolita'

Sample 3ml - full size 6,6ml 20$



Liquid lipsticks zijn hot in beautyland. Ik hoorde al veel goeds over de liquid lipsticks van Kat Von D en was dus behoorlijk nieuwsgierig naar hun formule. Met deze miniatuur kreeg ik meteen de kans om cultkleurtje Lolita uit te proberen.

Wearing Lolita on Times Square :)

Lolita heeft een aangename textuur, is mooi dekkend en droogt mat op. De kleur wordt omschreven als een 'chestnut rose', maar is eerder aan de bruine kant. Daar moet je natuurlijk van houden, maar persoonlijk ben ik wel fan van de look. En wauw, wat hield deze lang! Topproductje.


Fresh Sugar Lip Treatment in 'Rosé'

Sample 2,2g - full size 4,3g 22,50$



De Sugar Lip Treatments met SPF 15 zijn geen onbekende ten huize Sarahdise. Vorig jaar kocht ik in Florida al een full size exemplaar in de kleur 'Petal'. Deze treatments voeden je lippen en geven ze tegelijk een subtiel kleurtje. Wat me vooral aansprak was de citrusachtige geur en het feit dat de Sugar Lip Treatments geen minerale oliën bevatten. Getest en goed bevonden dus!



Deze schattige mini-versie in Rosé beloofde een zachtroze kleurtje, maar op mijn (gepigmenteerde) lippen zie je er weinig van. Als voedende lipbalsem zal hij dit najaar in elk geval van pas komen.

Marc Jacobs Lipstick in 'Je t'aime'

Sample 1g - full size 3,6g 30$



Hoe schattig is dat mini-Marc Jacobs-lipstickje? Je t'aime is overigens een schitterende kleur: een muted medium-rood met een hint van framboos erin. Ik hou van dit soort tinten die een draagbaarder alternatief vormen voor knalrode lippen. Heel fijn ook dat je met dit soort value sets eens een prijziger merk als Marc Jacobs kan uittesten. 

Sephora Rouge Infusion Lip Stain in 'Peony'

Sample 0,068 fl.oz - full size 0,152 fl.oz 14$



Deze lip stain is haast waterachtig van textuur en dringt echt in je lippen. In tegenstelling tot een lipstick of lipgloss, laat een lip stain geen kleverig laagje achter op je lippen. Het voelt dus alsof je geen lipproduct draagt maar je lippen hebben wel een kleurtje. Peony is een dusky framboosroze. De kleur is uiteraard niet zo intens dekkend als je van een lipstick zou verwachten, maar valt wel op te bouwen.  Heel aangenaam om dragen en erg mooi!

Make Up Forever Artist Plexi-gloss in '202'

Sample 3ml - full size 7ml 19$



Tot slot bevat dit setje nog een klassiek glossje van Make Up Forever in een uiterst draagbaar zacht perzikkleurtje. Voor mij het minst opwindende product uit de set (vrij kleverig goedje ook), maar wel mooi.

Swatches:
Van boven naar onder: 202 (Make Up Forever) - Rosé (Fresh)
Je t'aime (Marc Jacobs) - Lolita (Kat Von D) - Coral Blossom
(Tarte) - Peony (Sephora) 



Vorig jaar ontdekte ik in een eerdere editie van het Give Me Some Lip-setje een aantal absolute pareltjes die ik nog steeds met veel liefde draag: de Naked-lipstick van Urban Decay, de Orgasm-lipgloss van NARS (minder bekend dan de gelijknamige blush), een schitterende rode lipkleur van Bite...

De versie van vorig jaar


Grote liefde dus hierzo voor Give Me Some Lip en de Sephora value sets in het algemeen. Akkoord, ze bestaan grotendeels uit (royale) samples, maar met een collectie lipproducten als de mijne gebruik je sowieso zelden een product helemaal op. Voor 25$ heb ik weer een aantal leuke aanwinsten in het lipdepartement van mijn stash. Wetende dat de Tarte-lipstick alleen een winkelwaarde van 17$ heeft, lijkt mij dat een prima deal.


Probeerden jullie al een value set van Sephora?
S.


3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ben er ook heel blij mee! Er zitten echt een aantal heel leuke producten in :)

      Verwijderen
  2. Ik vind dit een heel erg leuk setje :D Wat een mooie kleurtjes allemaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het super om jullie reacties te lezen! Bedankt! x