dinsdag 16 december 2014

CHRISTMAS WISHLIST #6 - KITCHEN

Mijn grote kooklesavontuur mag dan niet helemaal zijn uitgedraaid als verhoopt (ik bespaar u de details), maar ik houd nog steeds van koken en vooral van lekker eten! Op mijn verlanglijstje prijken dus ook een aantal keuken/food-gerelateerde goodies. Aan tafel!





1// Kookboeken - Afgezien van een omvangrijke collectie Dagelijkse Kostjes, is het vrij pover gesteld met mijn kookboekenkast. Staan op het verlanglijstje: Ottolenghi het kookboek, Love Cooking van Stephanie Coorevits, Het gehaktballenkookboek van Wim Ballieu, Simple Dinners van Donna Hay,...

2// Buss N° 509 Rasberry Gin - Mijn favoriete fles gin is bijna leeg en dus dringend op zoek naar een vervanger. Deze fruitige, roze gin heeft zijn roots in Antwerpen en combineert perfect met de Fever Tree Mediterranean tonic (de blauwe).

3// Open Grid keukenrek van pt, - Liefde voor dit koperen keukenrekje. Opgeruimde werkbladen gegarandeerd: het basilicumplantje kegel je in het mandje, aan de haken kan je rondslingerend keukengerei kwijt en de keukenhanddoeken hang je op het rekje.

4// 'Pure' servies van Pascale Naessens voor Serax - Hoe mooi is het Pure servies van Serax? Die kleuren, de organische lijnen... Gepresenteerd op deze prachtige keramieken borden worden uw kooksels meteen Instagram-waardig!

5// Sapcentrifuge - Nadat een sapje van wortel en appel mij uitzettend is meegevallen, wil ik mijn eigen juices creëeren. Gezonder leven wordt wellicht (wederom) één van mijn goede voornemens en een sapcentrifuge kan me daarbij alvast een eind op weg helpen. Laat de spinazie alvast aanrukken!

6// Een mandoline - Een onmisbaar keukentool is wellicht veel gezegd, maar in elk geval verdomd handig voor het snijden van groenten! Ik begin spontaan te watertanden bij de gedachte aan de perfect gesneden aardappelgratin, de chips van zoete aardappel en de schijfjes geroosterde aubergines die ik hiermee zou kunnen produceren.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het super om jullie reacties te lezen! Bedankt! x