donderdag 9 oktober 2014

FLORIDA HAUL #2 - De obligate MAC-trip

MAC is absoluut één van mijn favoriete merken in beautyland. Hoewel makkelijk te verkrijgen in ons eigenste Belgenlandje, is MAC goedkoper in de VS. De MAC-store is derhalve een verplichte stop op elke Amerika-trip. Ik had een lijstje gemaakt met producten die ik sowieso nodig had wilde aanschaffen (voorbereiding is alles!) en daar heb ik mij (wonder boven wonder) ook vrij goed aan gehouden. Eén en ander had wellicht te maken met de karrenvrachten make-up die ik reeds had aangeschaft op Amerikaanse bodem, maar laten we vooral geen afbreuk doen aan mijn prestatie.

Hierbij mijn Mac-buit:



FIX+
(16,50 / 22$ voor 100 ml)
Een multifunctioneel goedje: te verstuiven over een opgemaakt gezicht om alles te fixeren en zo langer op zijn plaats te houden, door de dag even spritsen om je make-up op te frissen, een beetje op je kwast doen als je werkt met pigment (losse oogschaduw) of gewoon om je oogschaduw intenser aan te brengen...



Mineralize Skinfinish in 'Soft & Gentle'
(29,50 / 32$)
Deze MSF (Mineral Skin Finish) stond al even op mijn verlanglijstje. Hij was even uit het assortiment verdwenen omdat de MSF's een nieuwe verpakking kregen. Soft & Gentle is een prachtige highlighter. Een klein beetje aanbrengen bovenaan je jukbeenderen en hallo Hollywood-glow! 

217 Blending Brush
(22 / 24$)
Ik gebruik mijn 217 Blending Brush haast dagelijks en wilde absoluut een tweede exemplaar! Deze fluffy kwast is echt ideaal om oogschaduw te blenden, met name in de zogeheten crease (je arcadeboog, de bovenkant van je oogbol, nvdr).

Eye Pencil in 'Coffee'
(14,50 / 16$)
Ik had al een miniatuur uit het Warm Face Palette dat ik vorige winter onder de kerstboom vond (met dank aan mijn eigen Kerstcadeau-tips op deze blog), en was er dermate weg van dat ik besloot een full size versie aan te schaffen. Zelf gebruik ik hem voornamelijk in mijn waterlijn. 'Coffee' is een diep, donkerbruin, wat aanzienlijk minder hard is dan zo'n zwart lijntje onder je ogen.

Het Warm Face Palette uit de
Holiday Collection 2013

Een leeg eyeshadow palette (15x)
(10$)
Bij Mac kan je ook je eigen oogschaduwpalet samenstellen. Al naargelang je oogschaduw-noden koop je een palette dat plaats biedt aan 2, 4, 15 of 30 kleuren. In plaats van individuele oogschaduws in een doosje ('mono's'), koop je vervolgens 'pans' ofte simpele oogschaduwschijfjes zonder verpakking. Persoonlijk vind ik het handiger om mijn favoriete kleuren bij elkaar te hebben, en grijp ik minder naar mijn individuele oogschaduws. Bijkomend voordeel: de pans (13 /10$) zijn net iets goedkoper dan de mono's (17€ /16$)! Daar mijn eerste palet inmiddels werd ingepalmd door 15 pretties, dacht ik alvast plaats te creëren voor toekomstige aanwinsten!





Eyeshadow pans in 'Sumptious Olive' en 'Nylon'
(13 /10$)
Zo'n leeg palette is natuurlijk ook geen zicht, dus besloot ik ineens twee oogschaduw-pans mee te nemen. 'Sumptious Olive' is een shimmery, gouden kaki en 'Nylon' is een witte, shimmery highlighter-shade.

Lipstick in 'Yash'
(19 /16$)
Toegegeven deze stond niet op mijn lijstje, maar de display van de Artificially Wild-collectie lonkte... 'Yash' is een matte nude-kleur. Veel mensen hebben het niet zo op bruinige tinten, maar ik vind hem echt schitterend. Voor de kenners het is een lichtere, minder roodbruine versie van Mac's Velvet Teddy (ook een absolute beauty). 

Wat staat er op jullie Mac-wishlists?
S.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het super om jullie reacties te lezen! Bedankt! x